PTPTN berjaya dimansuhkan


 

Apa ? PTPTN berjaya dimansuhkan , mesti ramai pelajar IPTA & IPTS gembira mendengar berita ini.Walaupun demikian, pada masa ini status PTPTN belum lagi dimansuhkan & masih menjadi isu yang penting.

Kalau ikutkan, siapa yang tak suka jika diberikan percuma. Segalanya jadi mudah dan indah. Kami pasti kebanyakan akan suka dengan tawaran yang sebegini rupa. Tetapi…..apa yang kami lihat, kita sebenarnya mestilah realistik.


Lebih elok juga, hanya cukai pentadbiran dihapuskan sahaja. Itu sudah cukup memadai sebenarnya dan yang paling pentingnya, ia semestinya menepati konsep Islam yang sebenar-sebenarnya yang mana tiada caj-caj tambahan yang menekan peminjamnya.

Sebenarnya bukan tak bagus diberikan pendidikan percuma. Bagus, memang bagus. Masalahnya, kurang realistik pada masa sekarang untuk hapus PTPTN dan menawarkan pendidikan percuma sekaligus ke peringkat tertinggi pendidikan. KDNK negara perlu diperbetulkan terlebih dahulu. Apabila dan stabil atau bebas hutang, barulah berfikir ke arah penawaran




Wajib Baca 

- Demontrasi Pemansuhan PTPTN
- Kesan Pemansuhan PTPTN
- Biasiswa diberikan kepada semua pelajar universiti









Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog ini di dalam Network Pra Universiti 
( Peringkat Percubaan )